20 oktober 2017

Recension - Snödrottningen - Michael Cunningham


Tyler och Barrett är bröder och bor tillsammans med Beth, Tylers flickvän, i en sliten lägenhet i en nedgången del av Brooklyn.

Barrett har mängder med avbrutna collegekurser bakom sig och arbetar deltid i en affär som säljer vintage-kläder för att försörja sig. Nyligen blev han lämnad av sin senaste pojkvän, vilket han var helt oförberedd på. Han trodde att relationen var stabil, men samma sak har hänt många gånger tidigare.

Tyler är ett musikaliskt underbarn vars karriär helt uteblivit. Nu kämpar han för att skriva en sång om sin kärlek till Beth, som är döende i levercancer, men utan ett par strängar kokain infinner sig inte den nödvändiga inspirationen.

Omdöme
Jag hade lite svårt för den här boken: Det tog väldigt lång tid för mig att läsa den. Men trots det så gillade jag den. Berättelsen är fin, men ibland var det lite svårt att hänga med i händelserna och jag kände inte speciellt mycket för någon av karaktärerna.
Språket i boken är dock väldigt bra. jag kanske läser den igen och ser om jag får ett bättre grepp om historien då.

Antal sidor: 260
Förlag: Lind & CO (rec.ex.)
Utgivningsår: 2015
Första meningen: Ett överjordiskt ljus visade sig för Barrett Meeks på himlen över Central Park, fyra dagar efter det att Barrett på nytt hade blivit sargad av kärlek.
Betyg: 3

Köp den här: Adlibris, Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar