30 oktober 2017

Recension - Jag kallas Jon av Malorie Blackman


 Jon ligger på sjukhuset. Han kan inte röra sig. Läkarna har redan amputerat hans armar, och han är säker på att de snart kommer att skära av benen också. Kan han fly innan dess?

En otäckt suggestiv skräckberättelse, skriven av den flerfaldigt prisbelönta författaren Malorie Blackman

Omdöme
Det här är en lättläst bok.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här boken. Den var bra men inte så läskig som jag hade hoppats på.
Den var spännande men jag skulle inte säga att den var speciellt läskig.
Nu är inte jag heller målgruppen för boken så om man är yngre så kan den absolut vara läskig, mer spänning än skräck.
Bilderna var ganska obehagliga och gjorde berättelsen lite läskigare.
Berättelsen var gripande och boken var svår att lägga ifrån sig.

Antal sidor: 90
Förlag: Argasso (rec.ex.)
Utgivningsår: 2015
Första meningen: Lätta fotsteg hördes i det mörka sovrummet.
Betyg: 3

Köp den här: Adlibris, Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar