07 september 2016

Recension - Under the wide and starry sky av Nancy Horan



 At the age of thirty-five, Fanny van de Grift Osbourne leaves her philandering husband in San Francisco and sets sail for Belgium to study art, with her three children and a nanny in tow. Not long after her arrival, however, tragedy strikes, and Fanny and her brood repair to a quiet artists' colony in France where she can recuperate. There she meets Robert Louis Stevenson, ten years her junior, who is instantly smitten with the earthy, independent and opinionated belle Americaine.


Omdöme
Boken var väldigt bra men lite svår att komma in i.
Jag tyckte att den var intressant och spännande. Jag tycker att det är roligt att läsa historiska romaner om kända personer men just den här boken visste jag faktiskt inte riktigt vad den handlade om när jag började läsa den så jag blev glatt överraskad när det visade sig att den handlade om Robert Louis Stevenson.
Han dyker dock inte upp i boken på ett bra tag och det är först när han har introducerats som boken börjar bli bra.
Jag tycker språket i boken var bra, även om det inte var så intressant i början av boken så drogs man med av språket.

Antal sidor: 474
Förlag: Ballantine books (rec. ex.)
Utgivningsår: 2014
Första meningen: "Where are th dogs?" Sammy asked, staring up at her.
Betyg: 4

Köp den här: Amazon kindle, Bokus, Adlibris



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar