29 januari 2015

Recension - Allt att förlora av Sabine Durrant


Programledaren Gaby Mortimer har det perfekta livet: en lyckad karriär, en fin familj och gott om pengar. Men allt förändras då hon en morgon hittar den unga kvinnan Ania Dudek död i parken. På bara några dagar slås hela Gabys liv i spillror när en mängd indicier får polisen att rikta sina misstankar mot henne. Snart grips hon för mordet.

Polisen, media, grannar, kollegor – alla verkar övertygade om Gabys skuld. Den ende som kan tänka sig att hjälpa henne – i utbyte mot en exklusiv intervju – är en oerfaren frilansjournalist. När Gaby släpps fri, i brist på bindande bevis, startar hon en egen utredning för att bevisa sin oskuld, men i stället upptäcker hon fler och fler saker som tyder på att hon är skyldig …

Omdöme
Jag gillade den här boken väldigt mycket. Den var väl genomtänkt och jag blev ständigt vilseledd. Jag lyckades aldrig lista ut vem gärningsmannen var så jag blev verkligen överraskad på slutet när gärningsmannen avslöjades.

Det enda jag hade problem med i boken var att jag inte fick någon riktig kontakt med karaktärerna. De var välgjorda men nådde inte riktig fram till mig. Det blev även väldigt mycket beskrivningar och det blev lite överdrivet emellanåt. Men överlag var den riktigt bra och spännande.

Om du gillade Gillian Flynns Gone girl så kommer du säkert gilla den här också. 

Originaltitel: Under your skin
Antal sidor: 360
Förlag: Lind & Co (rec.ex.)
Utgivningsår: 2015
Första meningen: Jag gick hemifrån tidigare än vanligt denna morgon, och även om det inte är helt mörkt är det heller inte ljust vid den här tiden.
Betyg: 4 

Köp den här: Bokus, Adlibris



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar