27 november 2014

Recension - Mitt liv & jag av Cecelia Ahern

Lucy Silchester har fullt upp med livet, vänner, katten, familjen, andras invecklade relationer, arbetet (som hon inte gillar) och en bil som ständigt måste till verkstaden. Livet har kört fast i samma hjulspår.

En dag knackar livet på hennes dörr i skepnad av en ganska nedgången man i en gammal kostym. Livet följer Lucy vart hon går och hon tvingas att möta sig själv och de halvsanningar som kantat hennes liv. Kan livet lära henne att vara sann mot sig själv?

Omdöme
Jag gillade den här boken väldigt mycket. Den var rolig och väldigt intressant. Jag tycker det var intressant att se hur livet påverkades av Lucys handlingar. I början är hennes liv en enda röra och när hon först träffar sitt liv är han inte en vacker syn, han ser gammal och trött ut, har smutsiga kläder, svettiga händer och hostar, men ju mer hon reder ut sitt liv desto bättre ser livet ut.

Jag gillade Lucy också för det mesta, ibland var hon lite irriterande men för det mesta var hon ganska rolig. Jag kan inte komma på något annat som var negativt. En riktigt bra och rolig bok.

Originaltitel: Time of my life
Antal sidor: 396
Förlag: Bazar (rec.ex.)
Utgivningsår: 2014
Första meningen: Kära Lucy Silchester, Du har ett möte inbokat på måndag den 30 maj.
Betyg: 4

Köp den här: Adlibris, Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar