13 augusti 2014

Recension - The chocolate garden av Ava Miles

Visionary gardener Tammy Hollins is making a new life for herself and her children after a tragic marriage. Plants she understands, but men…well, they’re of the weed variety. She’s started her own landscaping business, catering to her country music rock star brother’s friends. Her first client is sexy, soulful, Alpha hero material, and the one man who tantalizes her and scares her to death.

John Parker McGuiness is a man of many talents, working as a songwriter and lawyer for country music’s biggest stars. He’s drawn to Tammy like no other and hires her as his landscaper, wanting to show her they’re made for each other. When Tammy learns he’s a professed chocoholic, she fashions a magical garden for him—a chocolate garden.

As the garden comes to life, their love for each other grows. When tragedy strikes Tammy’s home, John Parker is willing to move mountains to protect her and her children. Tammy struggles to guard her newfound independence as they use the magic of the chocolate garden to help her children feel safe again. But when secrets from Tammy’s past resurface, can their love and passion survive the memories haunting her?

Omdöme
Åh, vad jag älskade den här boken. Den var nästan i klass med Nicholas Sparks kärleks historier.
The chocolate garden är den andra boken i serien Dare river som är en spin of av Dare valley. Som jag har förstått det så handlar varj bok om olika par och deras kärlekshistorier. Den här boken handlade om Tammy och John Parker, den första boken handlar om Tammys bror Rye och Tori.
Jag tror inte att man behöver läsa dem i ordning, det har i alla fall inte jag gjort.

Det är så mycket känslor in tryckta i den här berättelsen och kärleken mellan karaktärerna är överväldigande. De känns verkligen att de bryr sig om varandra.
Tammys barn är också bedårande. Hennes son Rory är lite lillgammal och väldigt beskyddande över sin mamma och sin lillasyster.

Jag har egentligen inget dåligt att säga om den här boken förutom att det blev lite för mycket "jag vill stå på mina egna ben" från Tammys sida. Jag förstår absolut varför hon resonerar som hon gör och att hon var rädd för att det skulle bli som förut. Men det blev lite "alla män är kontrollerande skitstövlar som vill styra över mitt liv", vilket gjorde mig lite irriterad, men jag förstår fortfarande varför hon har fått den uppfattningen och jag kanske skulle känt likadant om jag råkat ut för samma sak som hon.

Överlag en riktigt bra bok och jag ser framemot att läsa fler av Ava Miles böcker.

Antal sidor: 200
Förlag: Ava Miles (Rec.ex.)
Utgivnings år: 2014
Första meningen: Since she was a woman who'd flushed her wedding ring down the toilet in a fit of rage after her divorce, Tammy Hollins understandably had mixed feelings about weddings.
Betyg: 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar