24 juli 2014

Recension - Page by Paige av Laura Lee Gulledge

New city. New friends. New Paige?
When Paiges parents move her family from Virginia to New York City, Paige doesen't know where she fits in anymore. At first, the only thing keeping her company is her notebook, where she pours her worries and observations an experiments with her secret identity: ARTIST. With the confidence the book brings her, she starts to make friends and shake up her family's expectations. But is she ready to become the person she draws in her notebook?



Omdöme
Jag gillade den här främst för att jag så lätt kunde identifiera mig med Paige. Jag kände igen många av funderingarna hon hade. 
Sen gillade jag även teckningsstilen, tycker den var väldigt fin och trevlig att läsa. Jag gillar den är utformad som Paiges skissblock och att Paige berättar genom sina bilder och texter.
De andra grafiska romanerna jag läst har varit mer att någon annan berättar någons historia. Men här var det Paige själv som berättade sin historia. Det kändes äkta och levande.
Jag har inte läst så många grafiska romaner tidigare men Page by Paige fick mig att vilja läsa flera.

Antal sidor: 184
Förlag: Amulet Books
Utgivnings år: 2011
Första meningen: Sketchbook Rule #1 No more excuses!
Betyg: 4

Köp den här: Adlibris, Bokus, Bookdepository

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar