17 juli 2014

Recension - Amanda & Axel av Katerina Janouch

Axel: Det går inte att sluta tänka på kärlek hur jag än försöker. Hjärnan går på högvarv. Hur blir man mer avslappnad och cool?
Amanda: Jag trodde att alla bitarna skulle falla på plats när jag fick en kille. Men det visade sig vara precis tvärtom.

Amanda & Axel är den fjärde delen i serien om kärleken och första sexet. Vad händer när känslorna svämmar över? När man blir ihop på riktigt? Det enda man kan vara säker på är att livet aldrig går att förutspå.

Omdöme
Amanda & Axel var sådär. Det var inte riktigt en bok för mig men jag ogillade den inte.
Det är mycket tonårs problem i den och den känns äkta. Händelserna i boken känns som att de skulle kunna hända i verkliga livet och Amanda och Axel känns som verkliga personer.
Språket i boken är väldigt ungdomligt vilket är bra med tanke på att boken riktar sig till ungdomar.
Den känns äkta och tar upp problem som många har runt högstadieåldern.

Antal sidor: 248
Förlag: Månpocket
Utgivnings år: 2013
Första meningen: Klockan är inte ens åtta och jag ligger vaken i sängen och grubblar fast jag skulle kunna sova.
Betyg: 3

Köp den här: Adlibris, Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar