29 mars 2014

Recension - Insurgent av Veronica Roth

Ett enda val kan förändra dig eller förgöra dig. Men varje val har konsekvenser, och när oroligheter väller upp i falangerna omkring henne måste Tris Prior fortsätta att försöka rädda dem hon älskar - och sig själv - samtidigt som hon brottas med svåra frågor om sorg och förlåtelse, identitet och lojalitet, politik och kärlek.

Omdöme
För att inte spoila något för de som inte läst första boken Divergent så tänker jag inte skriva något om handlingen.
Jag tycker att den var helt fantastisk. Det händer något hela tiden och man vet aldrig riktigt vad som kommer att hända, man blir ständigt överraskad. Jag gillar hennes sätt att skriva på och karaktärerna känns levande och de är lätta att älska och hata. 
Har du inte läst Divergent än så tycker jag du ska göra det nu. Den kommer även på bio snart (30 april). 
Den här serien är definitivt värd att läsa.

Originaltitel: Insurgent
Antal sidor: 384
Förlag: Modernista
Utgivnings år: 2013
Första meningen: Jag vaknar med hans namn i min mun.
Betyg: 5

Köp den här: Adlibris, Bokus eller i min shop.

1 kommentar:

  1. Jag gillade också den här väldigt mycket! Ska bli kul att se vad du tycker om avslutningen sedan, det passade inte riktigt mig i smaken om vi säger så men jag håller tummarna för att du ska gilla det! ;)

    SvaraRadera