06 februari 2014

Recension - En julsaga av Charles Dickens, illustrerad av Robert Ingpen

Den gamle, snåle, girige Ebenezer Scrooge får under julaftons natt möta tre vålnader. Scrooge tvingas minnas sin olyckliga barndom och hur han valde bort kärleken för profiten. Han får också se hur människor trots sin nöd kan glädjas åt familjens gemenskap.

Omdöme
Jag är kär i den här utgåvan av En julsaga bilderna är otroligt fina. Roligt att de hade stoppat in novellen En julgran också. Jag gillade båda historierna, tycker de var väldigt mysiga. Skulle dock ha läst den innan jul men jag hann inte då. Jag gillade att de hade lite fakta om Charles Dickens och om den viktorianska julen. Tror jag ska samla på mig hela samlingen, de är så otroligt fina. 

Originaltitel: A christmas carol
Antal sidor: 188
Förlag: B. Wahlströms
Utgivnings år: 2013
Första meningen: "Marley var död, till att börja med."
Betyg: 4

Köp den här: Adlibris, Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar