01 oktober 2013

Recension - Släng alla kartor av Marcus Birro


Marcus Birros biografi är helt fantastisk. Hade ganska lite koll på honom faktiskt innan jag läste den här boken. Han har fått ta så mycket skit som han inte förtjänat. Han är en lysande författare tycker jag. Det här är en bok som verkligen berör och får en att bli irriterad på media världen. Alla som försöker få uppmärksamhet genom att trycka ner andra och alla härskar tekniker som används. Man får verkligen inte tro att man är något och man får inte tro att man kan komma någonstans i världen. Det är media som bestämmer och har media bestämt sig för att inte gilla en person så får den personen kämpa oerhört hårt för att komma någon vart.
Jag beundrar Marcus styrka. Jag hade nog gett upp för länge sen.
Fantastisk bok som visar medias baksida, allt är ett spel, inget är på riktigt. Tänk att göra ett program där inget är fejk, där allt är på riktigt. Nu kollar jag ändå nästan aldrig på tv. Kollar jag på tv blir de mest typ BBC Entertainment eller något.

Antal sidor: 374
Förlag: Damm förlag
Utgivnings år: 2012
Första meningen: Sjutton år gammal 1990, skrev jag den här dikten: Jag försöker minnas första gången jag insåg det omöjliga i dig När du svingade din sol som ett svärd ur en sten Nu lever jag i väntan på det förflutna.
Betyg: 4/5
(Köp den på Bokus eller Adlibris)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar